hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| شوراهای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌های البرز فعال‌سازی می‌شوند

البرز| شوراهای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌های البرز فعال‌سازی می‌شوند

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به اینکه معضل اعتیاد به مواد مخدر در رأس آسیب‌های اجتماعی است در این راستا از فرمانداران خواست شوراهای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌های البرز تحت مسئولیت خود را فعال کنند و خواستار استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشبرد برنامه‌های مبارزه با مواد افیونی در این استان شد. 

به گزارش پانا، عزیز‌ا... شهبازی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: معضل اعتیاد به مواد مخدر در رأس آسیب‌های اجتماعی است بیشترین آسیب‌های اجتماعی در کشور متأثر از مصرف مواد مخدر است (مرگ خاموش اجتماعی) پایه آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر است، شاهد بودیم در درگیری‌های اخیر بیشترین افرادی که از سلاح سرد استفاده کردند بیشتر کسانی بودند که مواد مخدر استفاده می‌کنند. او با تأکید بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها تصریح کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌ها باید در این راستا فعال‌تر عمل کنند. استاندار البرز افزود: با توجه به جلسات زیادی که در رابطه با مبارزه با مواد مخدر در استان تشکیل‌شده انتظار می‌رود شورای استان و شهرستان‌ها وارد فاز عملیاتی شوند. شهبازی بیان کرد: تمام دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید در جلسات این شورا حضورداشته باشند و همچنین مدیران کل عضو نیز به‌صورت ادواری در جلسات شهرستانی حضور یابند. او با تأکید بر نظارت عملکرد شهرستان‌ها در اجرای برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: همه فرمانداری‌ها باید جلسات خود را با حضور فرماندار و نماینده دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار کنند.

شهبازی نسبت به استفاده بیشتر از توان سازمان‌های مردم‌نهاد، ائمه جماعات، تشکل‌های بسیجی، موکب داران در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استان تأکید کرد و افزود: با پیگیری دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سازمان مردم‌نهاد، صداوسیمای استان برای تولید برنامه‌های پیشگیری در فضاهای مجازی و استانی کمک کنند. استاندار البرز بر لزوم توجه بیش‌ازپیش دستگاه‌های ذی‌ربط در راه‌اندازی اردوگاه ماده 16 استان اضافه کرد: با هماهنگی، تعامل و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و طی ضرب‌الاجل تعیین‌شده، اردوگاه ماده ۱۶ استان برای جمع‌آوری، ساماندهی و غربالگری معتادان متجاهر از اماکن عمومی و خانواده‌ها باید هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود. او ادامه داد: در تمامی استان‌های کشور اردوگاه ماده ۱۶ وجود دارد ولی ایجاد این امکان در البرز مدت‌ها است که به تعویق افتاده ازاین‌رو با توجه به نیاز این استان با پیگیری‌های صورت گرفته هر چه سریع‌تر نسبت به این موضوع اقدام شود. شهبازی اظهار داشت: به دلیل مهاجرپذیری استان برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در خصوص تأمین زیرساخت‌های موردنیاز پاسخگوی جمعیت استان نیست ازجمله آثار و آسیب‌های پدیده مهاجرپذیری می‌توان به درگیری‌های خیابانی اخیر و بروز مسائل و تبعات بعدی آن برای شهروندان اشاره کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد